Plakken en verven

De laatste weken heb ik enkele liters verf verzet. Vooral ramen en deuren. Niet direct mijn lievelingsbezigheid, maar met de winter voor de deur moest er wel wat actie ondernomen worden.

Het leuke aan ramen verven is het afplakken. Uit gewoonte ging ik Tesa plakband halen (je verbruikt nogal wat metertjes plakband als je bezig bent). Maar hier in de legerstock vond ik die niet. Na wat rondkijken zie ik een ander merk liggen ... stukken goedkoper ... dus waarom niet eens proberen! Ik heb de ontdekking van de eeuw gedaan: Delta masking tape!!!

Delta masking tape Gold

Deze plakband is gemaakt van rijstpapier. Het voelt aan alsof het niet zo stevig is, maar eigenlijk is dat geen probleem. Het afplakken gaat heel vlot, je kan er heel fijn en recht mee werken (niet altijd vanzelfsprekend).

Het leukste komt eigenlijk als je gedaan hebt. Het verwijderen is heel gemakkelijk. Nog nooit heb ik last gehad van lijmresten. Dat was vroeger wel anders. En je kan deze afplakband tot 4 maand laten zitten. Probeer dat niet bij Tesa of je hebt miserie.

Voor mij staat het vast: ik koop nooit meer andere afplakband meer.

PS: deze post is niet gesponsord maar geschreven om anderen te helpen ;-)


Reacties

Populaire posts van deze blog

Een weekend mama verwennen! (deel 2)