Hoe groter het internet ...

Deze avond kreeg ik een vreemde gedacht. Toen ik het web begon te verkennen in 1993 (jawel, toen was er al internet), dan gingen we op zoek. Op zoek naar? naar niets in het bijzonder, gewoon op zoek. Google bestond nog niet. Yahoo wel al, altavista was de grootste zoekplaats. Urenlang kon ik gewoon rondklikken, lijsten met website doorsnuisteren op zoek naar iets nieuws. En zo kwam je leuke, nieuwe dingen tegen.

Fast forward ... 2013 ...

Vandaag is het internet mega giga super ongelooflijk groot. Over alle mogelijke en onmogelijk onderwerpen bestaan er websites. En ik merk aan mezelf dat ik de laatste tijd echt weinig nieuwe dingen ontdek. Dat pioniersgevoel is weg. En door die overvloed aan informatie, vind je gewoon geen informatie meer. Hoe groter het internet, hoe minder ik er mijn weg nog in vind. Ja, je kan op Google zoeken en vinden, maar gewoon je neus achterna, dat doe ik eigenlijk niet meer. 

Een vreemde gedachte

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een weekend mama verwennen! (deel 2)