Een weekend mama verwennen! (deel 2)

Vandaag is het moederdag, tijd dus om iets speciaals te doen voor mijn mama (zij doet al veel te veel voor mij, zeker de laatste tijd). Ik dacht eerst om haar en papa mee te nemen op restaurant. Maar omdat deze jongen veel te laat begon te bellen voor een reservatie, heb ik de plannen omgegooid en besloten om zelf te koken. Ik kreeg gelukkig een helpende hand van mijn zus. Zij ging zorgen voor de soep en het dessert, dus enkel het hoofdgerecht was voor mij.

Het was even zoeken naar inspiratie, maar (met de hulp van zus) heb ik besloten om "Kalkoen à la Rik" te maken. Dit is een recept dat ik ooit op kot geleerd heb (ja, wij kookten af en toe goed op kot) en dat in feite poepsimpel is om te maken.

Ik zal kort even meegeven hoe je dit klaar maakt. Wat heb je nodig:

  • Kalkoenfilet (ik reken op 150g per persoon)
  • Wortels (ik heb vandaag 750g wortels klaargemaakt)
  • Boursin cuisine (niet de light versie, we gaan voor de real stuff)
  • Culinaire room (idem)
  • Boter + olijfolie
  • Kruiden
Hoe maak je het klaar?
  • Eerst bak je kalkoenfilet bruin aan alle kanten (moet dus nog niet doorbakken zijn). Je doet dit best in een grote pan, want we gaan een eenpansgerecht maken.
  • Je snijdt de wortels in kleine stukjes, best schijfjes, want die garen vlugger
  • Als de kalkoen aangebakken is, dan kieper je de Boursin en de room er integraal over
  • Je roert de room en Boursin goed onder de kalkoen
  • Dan gooi je de wortels er over. Nog eens goed roeren, deksel er op en dan rustig laten doorgaren op een zacht vuurtje.
  • Als de wortels mooi gaar zijn, dan is normaal de kalkoen ook gaar van binnen. 
Zoals je ziet, zeer eenvoudig om te maken, maar zeer lekker!

Rik, heb je een foto van het gerecht? Neen, te laat aan gedacht dat ik er iets over ging schrijven en alles is al op! Zal voor een volgende keer zijn!

Smakelijk!!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog