Bekentenis

Mijn lievelings jeugdzonde? ... Dit!



Ik heb ze nog maar 5 keer gezien. Het is ergens begonnen in 1993 in Flanders Expo. Toen stond ik letterlijk 5 meter van het podium. Da's puur genieten: rockmuziek die ik graag hoor en rondom u allemaal gillende meisjes. :-) Nadien ben ik ze nog tegengekomen in Werchter en Oostende. 

Waarom? Die mannen maken echt plezier op het podium. De muziek en de energie spatten uit de boxen. Je ziet dat het een groep jeugdvrienden is. Na meer dan 25 jaar spelen ze op 1 uitzondering na nog steeds in originele bezetting. En ze verdienen er goed hun boterham mee: elk jaar staan ze in de top5 van de best verdienende groepen ter wereld. 

En nog steeds krijg ik kippevel als ik hen bezig hoor. En als ik het moeilijk heb, dan is er maar 1 groep die door mijn koptelefoon mag brullen, het liefst van al met hun beste album: New Jersey. Enkele toppers uit dat album kan je hieronder terugvinden

Bad Medicine


Live in 1995 in Londen: het beste feel-good circus dat je kan tegenkomen.

Blood on Blood


Uit 2003, Hyde Park, London: deze tekst gaat voor mij over de essentie van vriendschap. 

Now Bobby, an uptown lawyer Danny, a medicine man
And me, I'm just the singer in a long haired rock 'n' roll band
Through the years and miles between us it's been a long and lonely ride
But if I got that call in the dead of the night, I'd be right by your side

Voor een echte vriend ga je door het vuur!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Een weekend mama verwennen! (deel 2)