Snokske!

Zaterdag heb ik een snokske gehad! In mijn huis was alle elektriciteit afgekoppeld, behalve voor de waterpomp. Met andere woorden: ik was er zeker van dat ik veilig kon werken. Dus schroefde ik de oude thermostaat van de muur. De draadjes aan de achterkant zouden geen probleem mogen zijn. Tot ik er aan kwam! Pats, snokske door mijn hand en alle stroom uit in huis.














Gelukkig was de elektricien bezig. Samen even gezocht om het euvel te herstellen. Maar wat bleek: de plongs (zekeringen) waren niet afgesprongen (16 + 20A), maar wel een interne zekering in de meterkast (25A) was doorgebrand. Niet echt logisch! En ik was dus 1 fase kwijt. Nog een reden te meer om alle elektriciteit te vervangen. Dit is geen veilige situatie meer.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Een weekend mama verwennen! (deel 2)