Domme verkeerslichten

Gisteren en vandaag heb ik mij geërgerd aan verkeerslichten. Domme verkeerslichten! En twee keer in juist dezelfde omstandigheden.

Ik reed bij heel rustig verkeer door Deinze. Ik naderde de lichten en die sprongen net op oranje. Dus wat doet een goede bestuurder? Afremmen, want het wordt rood. (logisch toch!) En dan sta je daar te wachten, wordt het aan de andere kant groen. En dan sta je te wachten ... en passeert er totaal geen auto in de kruisende richting. En dat voor een paar minuten. En dan wordt het daar weer rood en kort nadien bij mij groen (allemaal heel logisch).

Maar waarom wordt dat licht rood? Er stond niemand te wachten in de kruisende rijrichting! En in beide gevallen staan er camera's die aankomende verkeer in de gaten houden. Het zou toch zo veel gemakkelijker zijn om die licht een klein beetje te programmeren. Dat kan er zo voor zorgen dat bij heel rustig verkeer er niemand voor het rood moet staan wachten.

Erger ik mij aan het tijdsverlies? Neen, die paar minuten vroeger of later toekomen op mijn bestemming is echt geen probleem. Maar zo moeten wachten zonder reden? Dat kan niet.

Als een licht op groen, oranje of rood kan staan, dan moet je dat niet bewijzen om de paar minuten. Dat zou hetzelfde zijn mocht een automatische schuifdeur elke 5 minuten eens open gaan of mocht een printer elk kwartier een testpagina afdrukken. Totaal nutteloos.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een weekend mama verwennen! (deel 2)