Een reus verslaan!

Deze namiddag is de basketcompetitie begonnen voor Emma. Na heel veel trainen was het eindelijk zover. De eerste tegenstander waren de microben van Grembergen.

Tijdens de opwarming viel het op dat er bij de tegenstander een serieus uit de kluiten gewassen jongen rondliep. Net voor de wedstrijd werd de groep in twee opgedeeld. Emma keek rond om te zien of die reus in op haar terrein moest spelen. En jawel ... geen geluk! En aangezien zij de grootste was van haar groep, moest zij verdedigen tegen deze jongeman. Ik zag aan haar gezicht dat ze dit niet echt zag zitten.

Toen de wedstrijd begon, wist ze echt niet hoe ze die jongen van de bal kon houden of hoe ze hem kon beletten van te scoren. Hij stak een kop boven iedereen uit en mijn krullebol is ook al niet van de kleinste. De coach spoorde haar aan ... "Verdedigen Emma, blijf bij hem!". Af en toe keek ze ook naar mij met een bijna wanhopige blik. Ik probeerde haar ook aan te sporen om haar best te doen.

Tijdens de korte pauze tussen de quarters door kwam ze even bij mij. Haar gezicht sprak boekdelen. De wanhoop was er op af te lezen. "Papa, ik weet niet wat ik moet doen!". Ik kalmeerde haar en zei dat ze gewoon zoals anders moest doen. Handen in de lucht, kort op de tegenstander zitten en proberen goed te verdedigen. De volgende quarters begon het langzaam te lukken.

Ondertussen had ik opgemerkt dat deze jongen wel groot en fors was, maar niet echt snel. Ik riep mijn dochter tijdens de volgende pauze even bij mij en gaf haar wat goede raad. "Meisje, als je vlug bent, dan kan hij gewoon niet volgen. Blijf zo goed mogelijk verdedigen, maar als je in de aanval bent, dan huppel je heel vlug rond. Hij kan je gewoon niet volgen." Ze ging het proberen.

En ja hoor, ze begon tijdens de aanval heel vlug te lopen, kort te draaien, weg te sprinten. Die jongen wist niet meer waar hij het had. Hij wandelde het terrein over, maar in de buurt van Emma kwam hij niet meer. En ik zag aan haar glimlach dat ze het leuk vond. Ze slaagde er plots heel veel in om onder de korf te komen en enkele ballen er in te gooien.

Een reus verslaan is dus helemaal zo moeilijk niet!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Een weekend mama verwennen! (deel 2)